piątek, 9 stycznia 2015

RESERVED

Poznajcie RESERVED!

Pierwsze salony polskiej firmy powstały w 1998r, wiec firma ma za sobą 16 lat działania na rynku. Została założona przez Marka Piechockiego i Jerzego Lubianiec. Wszystko o marce można wyczytać z ich strony internetowej, informacje o dochodach :
-sprzedaż w latach 2005-2013 - 983 mln €.
-zysk w latach 2005-2013 - 103 mln €.
Moim zdaniem kwestia zastanawiająca, ze firma posiada tak wysokie koszty prowadzenia.. Ale kto w tych czasach lubi ujawniać swoje dochody kiedy za rogiem czai sie fiskus.

Najbardziej jednak zaintrygowała mnie zakładka "Misja, wizja, wartości."

Nasza misja - Pomagamy naszym klientom w spełnianiu marzeń poprzez ich wygląd i to jak sie czują.

Rozpala nas wewnętrzny ogień - Jesteśmy pełni energii. Naszą pasją jest nasz biznes, nasze marki i nasi klienci. Jesteśmy dumni z bycia częścią LPP.

Ambicja napędza nas w działaniu - szukamy wciąż nowych wyzwań i dążymy do tego, by być najlepsi. Mamy odwagę sięgać po więcej. Spodziewamy się niespodziewanego.

Koncentrujemy się na sukcesie - ciągle się rozwijamy by osiągać coraz lepsze wyniki. Przekraczamy bariery. Osiągamy nasze cele.

Budujemy na naszych talentach - pomagamy rozwijać sie talentom. Doceniamy to, co najlepsze w ludziach. Pomagamy rozwijać sie talentom.

Brzmi bardzo górnolotnie, a jak jest naprawdę? Oceńcie sami.

Warunki zatrudnienia :
Typ umowy:
Asystent sprzedaży - umowa zlecenie / umowa o pracę (według uznania kierownika)
Dekorator - umowa o pracę
Magazynier - umowa o pracę
Starszy sprzedawca - umowa o pracę

Zarobki:
Asystent sprzedaży - 1240zl netto - 1680 brutto. (Umowa o prace)
Asystent sprzedaży - 7zł netto za godzinę. (Umowa zlecenie)
Magazynier - 1300zl netto - 1780 brutto.
Starszy sprzedawca - 1400zl netto - 1880 brutto.
Dekorator - 1600zl netto - 2180zl brutto.
Zastępca kierownika - 1800zl netto - 2488zl brutto.

Premia:
Premiowanie zależy od osiągniętego celu sprzedażowego przyznawanego na zasadzie kategorii salonu (A,B,C), jeżeli salon wyrobi ok. 80-90% celu, wtedy pracownicy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę otrzymują premie. W przypadku kierownika jest to około 300zl, zastępcy 200zl, a reszta pracownikow (zatrudnionych na podstawie UP) otrzymuje po 100zl.
Głównie zdarzają się miesiące bez premii z racji zawyżonych planów sprzedażowych.

Dodatkowe granty:
Możliwość wykupienia karty multisport za około 100-120zl. Jednak istnieje wymóg, że w przypadku zakupienia karty pracownik zobowiązany jest wpłacić za 3 miesiące z góry 300-360zl.

Dodatki socjalne - brak.
Strój pracowniczy:
Firma wymaga aby pracownicy ubrani byli w czarne materiałowe spodnie, czarna bluzkę i czarne spodnie. Ubrania trzeba było nabyć samemu. Reserved udostępnia tylko bony na zakup odzieży które aby obniżają cenę z 50zl do 30zl. Bony można łączyć, co daje 40% zniżki na odzież służbowa. Bony przyznawane są co miesiąc, w liczbie 10. I tu ciekawostka - firma za kady bon odciąga pracownikom z pensji po 3,60 zł a wiec miesięcznie od pensji odejmujemy 36zl na zakup odzieży firmowej.

Odpowiedzialność materialna:
salony mają ustalone progi strat, których nie mogą przekroczyć. W przypadku przekroczenia progów w pierwszej kolejności do odpowiedzialności pociągany jest kierownik i jego zastępca. (W praktyce pracownicy rownież płaca za straty).

- System pracy:
system pracy zależy od upodobań kierownika. Zazwyczaj jest to system 10-12h a pracownicy zatrudnieni za umowę o pracę pracują 8h dziennie, 5 dni w tygodniu. Firma stawia na to, aby grafik był elastyczny dlatego sporządza go co tydzień, dzięki temu pracownicy zleceniowi mają możliwość dowolnie studiować i manipulować swoim tygodniem. Normom jest tylko wyrabianie godzin na które podczas zatrudniania zdeklarował się pracownik.

Tajemniczy klient:
odwiedza salon raz w miesiącu, za niespełnienie wymagań stawianych przez reserved pracownikom odbierana jest premia (jeżeli w ogóle ją wypracują). Dodatkowo warto dodać, że tajemniczy klient jest wybierany z załogi sklepu i kontroluje inny sklep w tym samym mieście. Pracownik który staje się tajemniczym klientem nie otrzymuje za to dodatkowego wynagrodzenia, lecz dwa talony na zakup odzieży służbowej za które musi zapłacić.

- Liczniki wejść:
liczniki sa zamontowane przy drzwiach, jednak ich wyniki nie dotykają pracowników bezpośrednio. Dotyczy to głównie kierownika, i zastępcy. Czasem za niska skuteczność obcinane są etaty, przez co pozostali pracownicy, którzy uchronili się od zwolnienia muszą pracować ciężej.

Ciekawostki:
firma nie zawyża wartości towaru przed wyprzedażami, żeby zmylić klienta.
kierownicy salonów pracują na podstawie własnej działalności dzięki czemu LPP nie ponosi żadnych konsekwencji z tytułu PiP i US.
firma została założona w Polsce gdzie odprowadzała podatki, teraz mieści sie w raju podatkowym, wiec z polskim kapitałem nie ma nic wspólnego.

Moi rozmówcy uważają, ze najwieksza zaleta pracy w Reserved jest elastyczny grafik pracy, który pozwala na dość swobodne studiowanie. Mówią też ze firma uczy ciężkiej pracy. Za dwie największe wady uważają przedmiotowe traktowanie pracowników, dużą presje i brak możliwości rozwoju, co zaprzeczałaby ich maksymie rozwijania talentów.

To jak, średnia krajowa? Bylibyście dumni z bycia częścią LPP i rozwijalibyście tam swoje talenty?